گاهنوشت یک بچه مسجدی

...فیه رجال یحبون ان یتطهروا...

...فیه رجال یحبون ان یتطهروا...

نوشتجات شخصی یحیی مرتب، دانشجوی معارف اسلامی و مدیریت دولتی وسیاستگذاری عمومی، دانشگاه امام صادق (ع)

طبقه بندی موضوعی

یکی از سخنرانی های حاج آقای هاشمی نژاد:

تمام رفتارهای پدر و مادر بر فرزند تاثیر میگذارد. بر خلقیاتش و بر روحیاتش و بر نطفه بچه، لذا میگویند بدانید که محل پرورش فرزند شما چه کسی است. قرار است گل شما در چه دامنی رشد کند.

ملا محمد تقی مجلسی از بزرگترین محدثان شیعه میگفت که پسر ما مشک آب مسجد را با سوزنی سوراخ سوراخ کرد. رفتم به فکر و گفتم که چرا بچه ی من باید چنین کاری کند. به خانه که رفتم به عیال گفتم که خانم، من در تربیت بچه کوتاهی نکردم، نطفه، نطفه پاکی بوده چرا پسر من باید چنین کاری کند؟ میگوید که زنم گفت: بخاطر من است. زمانی که این پسر را در شکم داشتم، رفته بودم خانه همسایه. آخر تابستان بود و انارها تازه رسیده بود و گذاشته بود. من روم نشد که از صاحب خانه برای خوردن این انارها اجازه بگیرم. هنگامی که همسایه مشغول کاری شد، سوزن خیاطی ام را درآوردم و کردم در این انارها و انار را سوراخ کردم و قطره ای از انار بیرون آمد و آب انار را در دهان گذاشتم و آب انار را چشیدم. این عمل پسر ما بخاطر همان کار بدون اجازه من است. ملا گفت که اگر تو اونموقع سوزن در انار صاحبخانه نمیکردی امروز پسر ما سوزن به مشک مسجد نمیزد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۱
یحیی مرتب

نظرات  (۱)

۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۴۴ حلما حسینی
خیلی جالبه...
مفید بود...ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی